|
KARTA USŁUGI |
PO.P.7 |
Zwolnienia od podatku od środków transportowych w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje |
Data zatwierdzenia: |
2020-03-23 |
Wersja 01 |
Kto może załatwić sprawę: |
Przedsiębiorca realizujący nowe inwestycje na terenie Gminy Białobrzegi lub jego pełnomocnik |
Miejsce załatwienia i osoba odpowiedzialna za realizację: |
Urząd Gminy Białobrzegi, 37-114 Białobrzegi 4,
Pokój 2, stanowisko ds. Podatków i opłat lokalnych
Telefon: (17) 224-03-51
|
Czas realizacji: |
Do 30 dni od daty złożenia wniosku, a w przypadkach spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 60 dni od dnia wszczęcia podstępowania
|
Wymagane dokumenty: |
- Wniosek w sprawie zwolnienia od podatku od środków transportowych,
- Deklarację ws. podatku od środków transportowych lub jej korektę,
- Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis,
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- Dokument potwierdzający własność lub inny tytuł prawny do nieruchomości,
- Kopię prawomocnego pozwolenia na użytkowanie lub zawiadomienia o zakończeniu budowy, wobec którego nie został zgłoszony sprzeciw,
- Wydruk z ewidencji środków trwałych potwierdzony podpisami
i pieczątkami wnioskodawcy,
- Oświadczenia o niezaleganiu z zapłatą zobowiązań wobec Gminy Białobrzegi,
|
Dodatkowe uzgodnienia: |
Brak |
Opłaty: |
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
(t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.) opłata skarbowa wynosi:
- wniosek wolny od opłat,
- 17 zł od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii- od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się w kasie Banku Spółdzielczego
w Łańcucie - Oddział w Białobrzegach, Białobrzegi 5:Bank Spółdzielczy w ŁańcucieNr rachunku: 66917710212002300001010001 Zwolnione od opłaty skarbowej są podmioty – wyszczególnione w art. 7 ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.).Składający wniosek lub pełnomocnictwo zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty nie później niż w dniu złożenia wniosku lub pełnomocnictwa. |
Tryb odwoławczy: |
Nie przewidziany przepisami. |
Podstawa prawna: |
- Uchwała Nr XII/83/2015 Rady Gminy Białobrzegi z dnia 27 listopada 2015 r. zwolnienia od podatku od środków transportowych w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje
- Uchwała nr XXVI/195/2017 rady Gminy Białobrzegi z dnia 29 czerwca 2017 r. o zmianie uchwały w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., Nr 53, poz. 311 z późn. zm.)
- Formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zgodnie z Rozporządzeniem ministra z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013) oraz z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L 114 z 26.4.2012).
|
Inne informacje: |
- Zwalnia się od podatku od środków transportowych środki transportowe, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, z wyjątkiem pojazdów wymienionych w art. 8 pkt. 2, 4 i 6 ww. ustawy, związane z działalnością gospodarczą przedsiębiorcy, który zrealizował na terenie Gminy Białobrzegi nową inwestycję.
- Przez nową inwestycję rozumie się nowo wybudowane budynki i budowle lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej i stanowiące bazę eksploatacyjną, których budowa została zakończona i termin rozpoczęcia użytkowania nastąpił nie wcześniej niż 1 stycznia 2015 r. zgodnie z decyzją o pozwoleniu na użytkowanie lub zawiadomieniem o zakończeniu budowy, wobec którego nie został zgłoszony sprzeciw.
- Zwolnienie od podatku od środków transportowych, o którym mowa w ust. 1 przysługuje przez okres:
- 1 roku – w przypadku nowej inwestycji, której wartość wynosi co najmniej 100 tys. zł,
- 2 lat – w przypadku nowej inwestycji, której wartość wynosi co najmniej 300 tys. zł,
- 3 lat - w przypadku nowej inwestycji, której wartość wynosi co najmniej 500 tys. zł,
pod warunkiem prowadzenia przez podmiot zwolniony działalności gospodarczej przez okres 6 lat od daty wniosku.
Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia od podatku od środków transportowych jest zobowiązany do przedkładania w terminie do 15 stycznia każdego roku kalendarzowego – bez wezwania organu:
- oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej w nowych inwestycjach objętych zwolnieniem- przez okres 6 lat od daty wskazanej w § 1 ust.1 uchwały
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, w tym również o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym składa zaświadczenie oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat kalendarzowych, albo oświadczenia o wielkości otrzymanej pomocy lub o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie.
Przedsiębiorca, który utracił prawo do zwolnienia jest zobowiązany do zwrotu kwoty zwolnienia uzyskanej bezpodstawnie wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
|