Aktualności
WIDZISZ - REAGUJ - ZADZWOŃ
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rozpoczęło kampanię informacyjną w związku z prognozowaną falą mrozów. „Widzisz – reaguj – zadzwoń” to motto kampanii zachęcającej Polaków do zgłaszania przypadków bezdomności, samotności czy nadużywania alkoholu.
WIDZISZ, REAGUJ ZADZWOŃ
Nie pozostawaj bierny gdy zobaczysz osobę niepełnosprawną, starszą, bezdomną, będącą pod wpływem alkoholu lub substancji psychoaktywnych na ulicy, przystanku autobusowym lub w innym miejscu.
Również od Ciebie zależy czy te osoby przeżyją tą zimę.
Nie zwlekaj, skontaktuj się z profesjonalistami, którzy obejmą pomocą osoby bezdomne.
Procedura postepowania z osobami bezdomnymi wymagającymi pomocy w okresie zimowym w województwie podkarpackim
Kierowanie:
Służby porządkowe po rozeznaniu sprawy kierują zatrzymane osoby:
1. W ciągu dnia
– do schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, ogrzewalni lub innej placówki zapewniającej miejsca noclegowe w okresie zimowym,
– do szpitala osoby wymagające pomocy lekarskiej
– do izby wytrzeźwień lub szpitala osoby w stanie upojenia alkoholowego
2. W godzinach wieczornych i nocnych
– jak wyżej, a w przypadku braku miejsc lub znacznej odległości do schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, ogrzewalni lub innej placówki zapewniającej miejsca noclegowe bezdomnych należy przewieźć do domów pomocy społecznej , które w okresie zimowym uruchamiają dodatkowo miejsca noclegowe.
Uwaga: w ekstremalnych sytuacjach i wyjątkowo trudnych warunkach pogodowych oraz braku miejsc w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, ogrzewalni lub innej placówki zapewniającej miejsca noclegowe domy pomocy społecznej przyjmą wszystkich bezdomnych w świetlicach.
Osoba bezdomna może przebywać w domu pomocy społecznej nie dłużej niż jedną dobę (z wyjątkiem sytuacji szczególnych).
1. W czasie pobytu w w/w placówce bezdomny otrzymuje jeden nocleg, posiłki, możliwość umycia się i ewentualnej zmiany odzieży.
2. Po skorzystaniu z w/w świadczeń bezdomny udaje się do najbliższego schroniska dla osób bezdomnych, schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, ogrzewalni lub innej placówki zapewniającej miejsca noclegowe
3. Ośrodki pomocy społecznej wydadzą bezdomnemu bilet umożliwiający przejazd do schroniska.
Całodobowa bezpłatna infolinia 987 – pod jej numerem można zgłaszać potrzebę udzielenia pomocy osobie zagrożonej z powodu złych warunków atmosferycznych
Kalendarz
Kwiecień [2025]
Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek | Poniedziałek |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |